Rally Acropolis

 

 

Dobrý den, vážení čtenáři, opět se Vám hlásíme s review uplynulého podniku IF Motorsport Cupu. Poslední závod, náročná Rally Acropolis, hostila nehostinná řecká šotolina. A jak že dopadly výsledky? Tak na to podíváme, jak je naším dobrým zvykem, v následujících řádcích.

Začneme skupinou S1600, tedy dvoukolkami s atmosférickým motorem. Zde s přesvědčivým náskokem přes dvě a půl minuty dominoval manažer RBR Generation Teamu Karel Kuncl. Se svým Fordem Fiesta S1600 vyhrál valnou většinu rychlostních zkoušek a zaslouženě si tak z Řecka odváží zlatý věnec. Na stupně vítězů Karla doprovodil Jiří Frištenský z pořádajícího týmu IF Motorsport. Jiří používá obdobné nářadí jako Karel Kuncl, tedy Ford Fiesta S1600. Na třetím místě této kategorie proběhla po skončení závodu rošáda, a jelikož Tomasz Buczkowski nedodal replay ke kontrole, na třetí pozici se posunul Vlasta Válek se zelenobílou Suzuki Swift S1600 z dílen KCM.

Od atmosfér k atmosférám, přejděme tedy na třídu S2000. I zde si odváží bodový příděl RBR Generation Team a to sice zásluhou svých dvou jezdců na Fordech Fiesta S2000. Pro vítězství si dojel Karel Nývlt, druhý pak byl Václav Poustka, Generation Team tedy získal v této skupině double. Oba jezdce dělilo v cíli čtrnáct vteřin. Třetím na bedně byl Vladimir Chirokov z Yalta Crimea Rally Teamu, aby se to nepletlo, také s Fordem Fiesta S2000 a se ztrátou necelé půldruhé minuty na druhého Poustku.

Závodilo se také ve skupině A8. Pod Akropolí se z vítězství radoval Libor Tomeček, manažer IF Motorsportu, jenž pilotuje vůz Toyota Celica ST205. Se čtvrtminutovou ztrátou na něj nestačil Jarda Homolka s totožným vozem, ovšem z flotily Kuba rrTeamu. Po nedodání replaye byl penalizován původně třetí Pavel Malý a tak se dodatečně z třetího místa mohl těšit Jiří Slunéčko s Mitsubishi Lancer EVO 6.5 v barvách Středočech RBR Teamu.

Třídu N4 ovládl vůz Subaru Impreza N14 za jehož volantem seděl Josef Kubičík, reprezentant Frontline Rally Teamu. Půlminutovou ztrátu na RZtách nabral Míra Sudický z IF Motorsportu, ověnčil tedy svou Imprezu N12 stříbným věncem. Čest značky Mistubishi zachraňoval soukromník Milan Ben s Lancerem EVO IX, byť s tříminutovou ztrátou na druhého Sudického.

Nejsilnější skupina, tedy WRC, přinesla překvapení v podobě prvního muže v cíli. Byl jím totiž Boris Klinovský s Fordem Focus RS WRC 06, ovšem jedoucí bez týmové podpory. Vypálil tak rybník všem zkušeným jezcům s týmovou příslušností a odváží si plný bodový příděl. V cíli druhý byl Vladimír Kubíni s Citroenem C4 WRC 08 z Kuba rrTeamu a ztrátou čtrnácti vteřin na prvního. Broznový stupínek okupoval Alexander Volkovich z Yalta Crimea Rally Teamu na voze Ford Focus WRC 08, jeho ztráta na Kubíniho činila půl minuty.

V celkovém pořadí zvítězil taktéž Boris Klinovský, druhé místo vybojoval nejrychlejší muž skupiny S2000 Karel Nývlt a třetí skončil Vladimír Kubíni. Nutno podotknout, že Nývlt na Klinovského ztratil pouhou vteřinu, což je se slabším vozem výtečný výkon. V cíli byli snad šťastni všichni, kteří soutěž dokončili a tak se na Vás těšíme v příštím závodě, kterým bude Rally Poland. Děkujeme za Vaši přízeň a v další review nashledanou.