Rally Finland

Devátý závod IF Cupu přivítalo čistě sněhové Finsko. Na zdejších tratích poněkud překvapivě vyhrál vůz skupiny A8 a to sice Ford Escort Cosworth, za jehož volantem seděl Leo Voňka z Frontline Rally Teamu. I druhý vůz v celkovém pořadí byl ze skupiny A8, tentokráte však Toyota Celica ST205 v barvách RBR Generation Teamu, pilotovaná Michalem Kučerou. Až třetí místo připadlo vozu kategorie WRC, dojel si pro něj Petr Černý sen., taktéž z RBR Generation Teamu, ale s vozem Ford Focus WRC 06.

Přejděme tedy k souhrnům jednotlivých skupin. Dnes začneme skupinou N4, kterou vyhrál Míra Sudický z IF Motorsportu na voze Subaru Impreza N12. Na zadní nárazník mu v cíli hleděl Aleksey Lopukhov z Yalta Crimea Rally Teamu za volantem Subaru Impreza N14. Na bronzovou medaili dosáhl Lukáš Večeřa z Mogul Racing Teamu s vozem od konkurenční značky Mistubishi – Lancerem EVO IX.

Další body pro Yalta Crimea Rally Team přivezl Vladimir Chirokov, a to sice za vítězství ve třídě S2000. K tomu mu pomohl Ford Fiesta S2000 Mk.VI. Ostatně první tři vozy v této skupině byly totžné, jak tomu bylo již v nemálo případech předtím. Další Fiestu do cíle dovezl Chirokovův jmenovec a týmový kolega Vladimir Sinelnikov, Yalta Crimea Rally Team tedy získal double i po tom, co tuto dvojici stíhal třetí v cíli, Václav Poustka z RBR Generation Teamu na další Fiestě.

Třída S1600 byla ovládnuta Karlem Kunclem, manažerem RBR Generation Teamu, jenž osedlal Ford Fiesta S1600. Druhý v pořadí byl Jiří Frištenský z IF Motorsportu na totožném voze, ovšem s dvouminutovou ztrátou na vítěze. Za Jirkou následovala časová prodleva více než minuty a pak další vůz Yalta Crimea Rally Teamu, Lada 112 TMS 1.6 Valeriye Vartanyana.

Ke zkompletování všech tříd nám chybí ještě třída A8. Zde už není o čem se moc rozepisovat, první dvě místa připadla Leu Voňkovi a Michalu Kučerovi, jakožto prvním dvěma celkově a třetí místo zde získal Jiří Vingárek na Toyotě Celica ST205 v barvách IF Motorsport.

No a poslední skupina WRC dopadla následovně: zvítězil třetí muž v celkovém pořadí, Petr Černý sen., následován Vladimírem Kubínim na totožném voze, ovšem z dílen Kuba rrTeamu. Stupně vítězů doplnil jezdec IF Motorsportu Marťas Šindelář na Citroenu C4 WRC.

Tak jsme si zopakovali výsledky dalšího, tentokráte devátého podniku IF Cupu a příště se na Vás opět těšíme při rekapitulaci.