Rally Portugal

 

 

Naše dnešní review nám připomene nedávnou Rally Portugal. Čtvrtý závod seriálu IF Cup byl čistě asfaltový a tak si na své přišli především specialisté na zpevněný povrch. Na startu se objevilo 54 soutěžních speciálů, do cíle pak dorazilo celkem 41 vozů, dá se tedy mluvit o solidní účasti jezdců. Jak vypadala výsledková listina si připomeneme v následujících řádcích. Začneme od nejslabší třídy co se výkonu vozů týče, tedy od třídy S1600. Pro třetí místo si dojel Petr Vodička z Frontline Rally Teamu na Peugeotu 206. Stříbrný věnec si z portugalských asfaltů odváží Vlasta Válek na soukromé Suzuki Swift a s luxusním náskokem téměř osmi minut opanoval dvoukolky Tomasz Buczkowski na Fordu Fiesta z dílen Wyprzedź Mnie Rally Teamu. Přeskočme tedy na třídu S2000. Bronzový zde skončil Honza Lehečka z Kizz-me WRT na Peugeotu 207. Souboj o prvenství byl ovšem podstatně zajímavější, rozdíl mezi prvním a druhým činil pouhé tři desetiny sekundy. Tím šťastnějším v cíli byl Karel Nývlt se svým Fordem Fiesta Mk. VI, který připravuje RBR Generation Team a druhé místo zbylo na Piotra Kursze, jenž pilotoval stejný vůz, ovšem připravovaný Poland Virtual Rally Teamem. Ve skupině N4 na bronzový stupínek vystoupal Aleksey Lopukhov, k čemuž mu dopomohl vůz Subaru Impreza N14 patřící do stájí  Yalta Crimea Rally Teamu. Překonat ho dokázal stříbrný Lukáš Krajča z týmu SAS Krmelín, pilotující Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Vítězství vybojoval matador této třídy Míra Sudický z pořádajícího týmu IF Motorsport, jak jinak než se svým obvyklým nářadím, tedy se Subaru Impreza N12. Na startu třídy A8 stálo 7 jezdců, přičemž v cíli obsadily všechna pódiová umístění vozy Toyoty Celica ST205. Bronz si odváží Libor Tomeček z IF Motorsportu, stříbro pak jeho týmový kolega Jiří Vingárek. Nejrychlejší z trojice Toyot byla ta Jardy Homolky, která je opečovávaná týmem Kuba rrTeam. Nutno podotknout, že Jarda Homolka promluvil druhým místem i do absolutního pořadí a dokázal tak, že i stará áčka mohou zatopit třídě WRC. Nejsilnější třída WRC se opět stala kořistí Ondry Babáka z IF Motorsport na voze Ford Focus. S minutovým odstupem ho následoval Karel Hrdina ze soupisky Czech Rally Fans RBR Teamu a s Citroenem C4. Třetím v této třídě byl pak Tony Honzek na soukromém Fordu Focus. Celkové pořadí opanoval taktéž Ondra Babák, následovaný zmíněným Jardou Homolkou, stupně vítězů doplnil Karel Hrdina. Není od věci říci, že tato soutěž se obešla bez postihů za krácení trati a tak doufejme, že v nastoleném trendu jezdci budou pokračovat i na nadcházející Rally Argentina, která pro změnu nabídne šotolinové rychlostní zkoušky.