Rally Argentina

 

 

Dějství právě skončeného dalšího závodu IF Cupu se odehrávalo ve slunné Argentině. Na jezdce čekaly šotolinové vložky, a kdo jejich nástrahy zvládl nejrychleji, na to se podíváme společně v následujících řádcích. Začneme dvoukolkami – zde byl nejrychlejší Tomasz Buczkowski, jezdec Wyprzedź Mnie Rally Teamu. Se svým Fordem Fiesta S1600 zvítězil s bezmála pětiminutovým náskokem a tak na jeho vítězství nezměnila nic ani minutová penalizace za krácení trati. Druhým v cíli byl Vlasta Válek se Suzuki Swift S1600 v barvách KCM. Již třetí jezdec v cíli měl k času připočítáno Superally, byl jím Honza Vondra. Reprezentoval Mogul Racing Team s vozem Renault Clio S1600. Ve skupině A8 získal double pořádající tým IF Motorsport. Cenný výsledek vybojovali jezdci Jiří Vingárek s Liborem Tomečkem, oba na Toyotách Celica ST205. Na stupních vítězů je doplnil Leo Voňka z Frontline Rally Teamu, který proháněl po argentinských tratích Ford Escort Cosworth. Třídu N4, tedy produkčních čtyřkolek, suverénně ovládl Míra Sudický, týmovou příslušností IF Motorsport. Stylem start – cíl si se Subaru Impreza N12 dojel pro čtyřminutový náskok nad druhým Milanem Benem. Tento soukromník absolvoval soutěž s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na bednu dosáhl i Marek Hroch s dalším Subaru, tentokráte N14 v barvách HROCH Rally Teamu. Přesuňme se ke třídě S2000. S Fordem Fiesta Mk. VI S2000 si pro vítězství dojel Karel Nývlt z RBR Generation Teamu, necelou minutu za ním pak skončil Vladimir Chirokov z Yalta Crimea Rally Teamu na stejném voze. Třetí místo obsadil Piotr Krusz, aby se to nepletlo, taktéž na voze Ford Fiesta Mk. VI S2000. Nejsilnější třídu WRC si podmanil Marťas Šindelář z IF Motorsportu a s Fordem Focus WRC 06. Ovšem hned druhý jezdec skupiny WRC byl potrestán Superally penalizací, takže odskok prvního od druhého byl drtivých šest a půl minuty. Tím druhým v cíli byl Vladimír Kubíni s konkurenčním Citroenem C4 WRC 08 a body za třetí příčku si odvezl Karel Hrdina taktéž na Citroenu C4 WRC, ovšem starší specifikace 07. Martin Šindelář ovládl i celkové pořadí závodu, následován Karlem Nývltem, vítězem skupiny S2000. Třetím do party byl Míra Sudický, taktéž vítěz skupiny, tentokráte ovšem N4. To je vše k rekapitulaci odjeté Rally Argentina. Další soutěží bude soutěž asfaltová, její tratě budou umístěny na Sardinii.