Rally Sardegna

 

 

Šestým závodem pokračoval seriál IF Cup. Piloti soutěžních speciálů tentokráte poměřili síly v Rally d’Italia Sardegna, tedy česky řečeno prostě na Sardinii. J Na závodníky čekala porce asfaltových kilometrů, ovšem podmínky jim občas, nejvíce ke konci závodu, ztěžoval déšť. V následujících řádcích si zrekapitulujeme, jak dopadly výsledky ve všech skupinách a kdo se tedy radoval z pohárů.

Předokolky se čtyřicetivteřinovým  náskokem ovládl Petr Vodička z Frontline Rally Teamu na voze Peugeot 206 S1600. Zmíněný rozdíl od něj dělil Vlastu Válka se Suzuki Swift S1600 v barvách KCM. Pouhou vteřinu za ním, tedy na třetím místě, dokončil Jiří Frištenský a jeho Ford Fiesta S1600 z dílen IF Motorsportu.

Skupina S2000 se stala kořistí Fordu Fiesta patřícího k flotile RBR Generation Teamu a za jeho volantem neseděl nikdo jiný než Karel Nývlt, jenž v cíli disponoval pohodlným náskokem jedné minuty na druhého Vladimira Chirokova na stejném voze, ale v barvách Yalta Crimea Rally Teamu. Třetí místo si odvezl Honza Lehečka z Kizz-me WRT, který v záplavě Fiest pilotuje konkurenční Peugeot 207.

Přichází, nebo chcete-li přijíždí třída N4. Zde zvítězil Libor Thiel z RBR Generation Teamu, s vozem Subaru Impreza N14 URT si vyjel náskok půl minuty. Na druhé příčce se umístil Aleksey Lopukhov z Yalta Crimea Rally Teamu a s vozem Subaru Impreza N14. U třetí příčky zaúřadovala penalizace, když třetí v cíli, tedy Josef Kubičík, nedodal replay a inkasoval desetiminutové penále. Díky tomu se na třetí místo posunu Zdeněk Kaštánek se stejným vozem jako vítěz Libor Thiel, ovšem vezoucím polepy Frontline Rally Teamu.

Postarší vozy A8 trpěly opět malou účastí, v cíli se objevili pouze čtyři jezdci. Nejrychlejším v cíli byl Jiří Vingárek s Toyotou Celica ST205 patřící IF Motorsportu. I zde pohla pořadím penalizace, Pavel Malý z Mogul Racing Teamu nedodal replay a desetiminutová ztráta ho odsunula na třetí místo. Druhý tedy byl klasifikován Libor Tomeček a IFácké Celicy získaly double.

Nejsilnější kategorii čtyřkolek, tedy WRC, ovládl Ondřej Babák z pořádajícího IF Motorsportu, s vozem Citroen C4 WRC 08. Za ním následovala padesátivteřinová prodleva a Karel Schamberger, pilotující stejný vůz, ovšem z garáží Racing-Team-Sahara. Třetí pak byl Tony Honzek pro změnu s Fordem Focus WRC 06, jedoucí jako soukromník.

Celkové pořadí se shoduje s třídou WRC, ovšem až na třetí místo, které s vozem Ford Fiesta S2000 Mk.VI obsadil Karel Nývlt, vítěz třídy S2000. To byla tedy rekapitulace Sardinie a společně s Vámi se těšíme na další závod, kterým bude Rally Acropolis.